مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

پاورپوینت رشد هوشمند شهری

پاورپوینت رشد هوشمند شهری کلمات کلیدی : پاورپوینت رشد هوشمند شهری رشد هوشمند شهری تحقیق رشد هوشمند شهری مقاله رشد هوشمند شهری مفهوم و موضوع مدل هوشمند شهری سابقه مدل هوشمند شهری اصول راهبرد رشد هوشمند تفاوت راهبرد رشد هوشمند…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بی تفاوتی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بی تفاوتی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی سازمانی مبانی نظری بی تفاوتی سازمانی پیشینه تحقیق بی تفاوتی سازمانی پیشینه داخلی بی تفاوتی سازمانی پیشینه خارجی بی تفاوتی سازمانی پیشینه پژوهش…

پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود

پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی الگوی مبتنی بر تحلیلی نمایندگی تئوری اثباتی حسابداری ارزیابی روش اثباتی هموارسازی سود-فرضیه های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رفتار مصرف کننده ادبیات نظری رفتار مصرف کننده چارچوب نظری رفتار مصرف کننده فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده دانلود مبانی نظری رفتار مصرف…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شوراهای اسلامی روستایی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شوراهای اسلامی روستایی مبانی نظری شوراهای روستایی پیشینه شوراهای روستایی پیشینه تحقیق شوراهای روستایی مبانی نظری پژوهش شوراهای روستایی مبانی نظری و پیشینه شوراهای روستایی مبانی نظری و پیشینه تحقیق شوراهای روستایی دانلود مبانی نظری…

پاورپوینت آشنایی با آداب و رسوم پذیرایی در کشور کره جنوبی

پاورپوینت آشنایی با آداب و رسوم پذیرایی در کشور کره جنوبی کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با آداب و رسوم پذیرایی در کشورکره جنوبی آشنایی با آداب و رسوم پذیرایی در کشورکره جنوبی آداب و رسوم پذیرایی در کشورکره جنوبی…

بررسی ویژگی ها و فرآیند شکل گیری اسکان غیر رسمی در ایران

بررسی ویژگی ها و فرآیند شکل گیری اسکان غیر رسمی در ایران کلمات کلیدی : اسکان غیر رسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی اسکان غیر رسمی در ایران عوامل موثر بر شکل گیری اسکان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تعهد سازمانی 47 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تعهد سازمانی 47 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری نظریه های تعهد سازمانی پیشینه تحقیق نظریه های تعهد سازمانی پیشینه داخلی نظریه های تعهد سازمانی پیشینه خارجی نظریه های تعهد سازمانی پیشینه پژوهش…

روالهای تحمل پذیر اشکال برای رسیدن به قابلیت دسترسی بالا در سیستم های مبادله پیام

روالهای تحمل پذیر اشکال برای رسیدن به قابلیت دسترسی بالا در سیستم های مبادله پیام قابلیت دسترسی بالا سیستم های مبادله پیام روالهای تحمل پذیر اشکال تكنیكهای افزایش قابلیت اطمینان در رایانش ابری تكنیكهای قابلیت دسترسی بالا در رایانش ابری…

ارزیابی انواع اصول قانونی قراردادهای خدماتی بالادستی و آنالیز آنها در صنعت نفت و گاز ایران

ارزیابی انواع اصول قانونی قراردادهای خدماتی بالادستی و آنالیز آنها در صنعت نفت و گاز ایران اصول قانونی قراردادهای خدماتی در صنعت نفت و گاز قراردادهای خدماتی بالادستی صنعت نفت و گاز ایران قراردادهای بین المللی حاکم بر پروژه های…

مشخصه ها و مدل های اندازه گیری سلامت روانی

مشخصه ها و مدل های اندازه گیری سلامت روانی کلمات کلیدی : تحقیق سلامت روانی پایان نامه سلامت روانی متغیرهای سلامت روان فاکتورهای سلامت روان نظريه هاي سلامت رواني نظریه های سلامت روان نظریه های بهداشت روانی عوامل موثر در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیر و مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیر و مدیریت مبانی نظری مدیر و مدیریت دانلود مبانی نظری مدیر و مدیریت دانلود پیشینه تحقیق مدیر و مدیریت پیشینه تحقیق مدیر و مدیریت ادبیات نظری مدیر و مدیریت فصل دوم پایان نامه مدیر…

پروپوزال سنجش تاثیر سبک رهبری مدیران مدرسه بر رضایت شغلی معلمان

پروپوزال سنجش تاثیر سبک رهبری مدیران مدرسه بر رضایت شغلی معلمان رضایت شغلی رضایت شغلی معلمین سبک رهبری مدیران سبک رهبری مدیران مدرسه رضایت شغلی معلمین خانم در تهران سنجش میزان رضایت شغلی دبیران زن رابطه سبک رهبری مدیران با…

انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه

انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پایان…

پاورپوینت ساخت و سازمان شهر در دوره متقدم اسلامی و از قرن دوم تا هفتم هجری

پاورپوینت ساخت و سازمان شهر در دوره متقدم اسلامی و از قرن دوم تا هفتم هجری کلمات کلیدی : ساخت و سازمان شهر در دوره متقدم اسلامی و از قرن دوم تا هفتم هجری ساخت و سازمان شهر در دوره…

دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی

دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی کلمات کلیدی : پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی عوامل رفتار شهروندی سازمانی نظریه های رفتار شهروندی سازمانی مدل های رفتار شهروندی سازمانی پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی نقش…

پاورپوینت روش‌های تأمین مالی و تأثیر هر یک از آنها بر ثروت سهامداران

پاورپوینت روش‌های تأمین مالی و تأثیر هر یک از آنها بر ثروت سهامداران دانلود پاورپوینت روش‌های تأمین مالی و تأثیر هر یک از آنها برثروت سهامداران ابزارهای تامین مالی روشهای تامین منابع مالی کوتاه مدت هزینه تامین مالی اهداف تامین…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هیجان

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هیجان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هیجان مبانی نظری هیجان پیشینه تحقیق هیجان پیشینه داخلی هیجان پیشینه خارجی هیجان پیشینه پژوهش هیجان پیشینه نظری هیجان ادبیات نظری هیجان چارچوب نظری هیجان…

پرسشنامه بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابر بانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

پرسشنامه بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابر بانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها ارزیابی عملکرد در بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری تاثیر تنوع…

ویژگی ها و تفاوت های برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی

ویژگی ها و تفاوت های برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی برنامه ریزی استراتژیک برنامه ریزی عملیاتی دانلود مقاله مدیریت ویژگیها برنامه ریزی استراتژیک ویژگیها برنامه ریزی عملیاتی تفاوتهای برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی ویژگیها و تفاوتهای…

پایان نامه سلامت روانی کارمندان ارتش

پایان نامه سلامت روانی کارمندان ارتش کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روانی کارمندان پایان نامه سلامت روانی کارکنان پایان نامه سلامت روانی کارکنان ارتش پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه های سلامت روان پایان نامه درباره سلامت روانی موضوع…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری زناشویی 44 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری زناشویی 44 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری زناشویی مبانی نظری سازگاری زناشویی پیشینه تحقیق سازگاری زناشویی پیشینه داخلی سازگاری زناشویی پیشینه خارجی سازگاری زناشویی پیشینه پژوهش سازگاری زناشویی پیشینه…

ماهیت مدارس هوشمند و بررسی مدل مفهومی آن

ماهیت مدارس هوشمند و بررسی مدل مفهومی آن کلمات کلیدی : تعریف مدارس هوشمند تاریخچه مدارس هوشمند ماهیت مدارس هوشمند مدل مفهومی مدارس هوشمند تحقیق درباره مدارس هوشمند تحقیق در مورد هوشمند سازی مدارس نقش فناوری های نوین در هوشمندسازی…

تجزیه و تحلیل و پیاده سازی نرم افزار حقوق و دستمزد

تجزیه و تحلیل و پیاده سازی نرم افزار حقوق و دستمزد شی گرایی آموزش برنامه نویسی پیاده سازی نرم افزار حقوق و دستمزد تجزیه و تحلیل سیستم حقوق و دستمزد تجزیه و تحلیل و پیاده سازی نرم افزار حقوق و…

دانلودکارآموزی - دستگاه تراش و دستگاه فرزو CNC 35ص

دانلودکارآموزی - دستگاه تراش و دستگاه فرزو CNC 35ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی - دستگاه تراش و دستگاه فرزو CNC 35ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی - دستگاه تراش و دستگاه فرزو CNC 35ص فرمت : .DOC…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *