مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری اخلاق
پیشینه تحقیق اخلاق
فصل دوم پایان نامه نظریه های فلسفی اخلاق
مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه پژوهش نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه نظری نظریه های فلسفی اخلاق
ادبیات نظری نظریه های فلسفی اخلاق
چارچوب نظری نظریه های فلسفی اخلاق

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

مقدمه 

     برای ارزش‌های اخلاقی می توان سه سطح حقیقی، نظری و عملی قائل شد که سطوح نظری و عملی آن دارای دو ساحت فردی و اجتماعی است. از این رو ارزش‌های اخلاقی را می-توان در سه جهان و از سه منظر مطالعه نمود:

     در جهان اول (جهان حقیقی) و از منظر فلسفی چیستی اخلاق تبیین می شود؟ فیلسوفان اخلاق، نظام‌های اخلاقی را صرف نظر از  ظهور و بروزشان در فرد یا جامعه خاصی بررسی می کنند. آنها تلاش می کنند تا خوب و بد اخلاقی را برای نوع بشر تعریف، توجیه و تبیین نمایند. از این منظر، نظام اخلاقی همچون موجودی متشکل از عناصر و اجزایی با روابط درونی نگریسته می شوند. ارزش‌های اخلاقی عناصر تشکیل دهندۀ نظام‌های اخلاقی اند که به صورت ارزش‌های غایی و ارزش‌های وسیله ای با یکدیگر مرتبط می-شوند. ارزش غایی در حکم ساختار یک نظام اخلاقی عمل می-کند.

 

 

 

    مناظر جهان دوم و سوم از آن روان شناسان و جامعه-شناسان اخلاق است که چگونگی ظهور و بروز ارزش‌های اخلاقی را در افراد و جوامع توصیف و تبیین می کنند. 

   در جهان دوم (جهان فردی) و از منظر روانشناختی، چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی فرد به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام، نظام اخلاقی دارای سطوح نظری(شناختیـ نگرشی) و عملی (مهارتی) است. در این سطح دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های فرد عناصر تشکیل دهندۀ نظام اخلاقی هستند که دلایل و انگیزه ها به مثابه ساختار آن عمل می کنند. روان شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های اخلاقی و دیالکتیک آنها را درون فرد تحلیل کند.

 

 

 

در جهان سوم(جهان اجتماعی) و از منظرجامعه شناختی چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی افراد یک جامعه به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام نیز ارزش‌ها، دارای سطوح آرمانی(نظری) و واقعی(عملی) هستند. جامعه شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر سطوح آرمانی و واقعی ارزش‌ها و دیالکتیک آنها را درون جهان اجتماعی تحلیل کند. 

 تلاش می کنیم با مرور نظریه های فلسفی، روانشناختی و جامعه شناختی، به یک گونه شناسی معتبر از نظام‌های اخلاقی و چگونگی و چرایی توزیع متفاوت آنها در جامعه آماری مورد پژوهش، دست یابیم.

 

 

 

 

 

 

2-2- نظریه های فلسفی 

  مقدمه

   فرااخلاق، اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی سه گونه از مطالعات اخلاقی  در حیطۀ فلسفۀ اخلاق اند. از آنجا که هدف ما از مرور نظریات فلسفی، دست یابی به یک گونه شناسی از نظام‌های اخلاقی است مرور فلسفی ما به اخلاق هنجاری  محدود می شود. 

      اخلاق هنجاری بخشی از فلسفۀ اخلاق است که دربارۀ کنش های اخلاقی سخن می گوید و در پی تبیین نظامی از قواعد و اصول حاکم بر رفتار اخلاقی است. اخلاق هنجاری دو سطح دارد.

 

 

 

 

     فیلسوفان اخلاق در سطح اول از معیارهای کلی اخلاقی سخن می گویند، یعنی به این پرسش که معیار خوب بودن یک منش یا کنش انسانی چیست؟ پاسخ می دهند.

     در سطح دوم از خوبی و بدی یا اخلاقی و غیراخلاقی بودن کنش های خاص بحث می کنند، یعنی به این پرسش که کدام منش یا کنش آدمی خوب است؟ پاسخ می دهند. بدین ترتیب در سطح اول به «معیارهای اخلاقی» و در سطح دوم به «اصول اخلاقی » دست می یابند. به عبارت دیگر، در سطح اول، از معیار کلی خوبی و بدی کنش ها بحث می کنند و در سطح دوم، مصادیق آن معیار کلی را تعیین می  کنند. می توان گفت در یک سطح «ارزش غایی» و بر اساس آن در سطح دیگری، «ارزش‌های وسیله ای» را معین می کنند.

 

 

 

   در اخلاق هنجاری، نظریه ها، دیدگاه ها و نظام‌های اخلاقی متفاوت و متعددی وجود دارد به گونه ای که گونه-شناسی آنها موضوع پژوهش های فلسفی بسیاری بوده  است. یک گونه شناسی خوب، گونه شناسی است که از طریق قیاس و استقرا هر دو به دست آید؛ یعنی منطقی و مانع است تا هر نظام اخلاقی تنها در یک گونه قرارگیرد و جامع است تا هیچ نظام اخلاقی از نظر نیفتد.

 

 

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 گونه ­شناسی نظام‌های اخلاقی

    علاّمه طباطبایی در تفسیر المیزان نوعی گونه ­شناسی از نظام‌های اخلاقی ارائه می­دهد. ایشان معتقدند علم اخلاق عبارت است از فنی که پیرامون ملکات انسانی بحث می­کند، ملکاتی که مربوط به قوای نباتی و حیوانی و انسانی اوست تا فضایل آنها را از رذائلش جدا سازد و معلوم کند کدام یک بد، رذیله و مایه نقص اوست تا آدمی بعد از شناسایی آنها خود را با فضایل بیاراید و از رذایل دور کند. اصلاح اخلاق و تحصیل ملکات فاضله در دو طرف علم و عمل و پاک کردن دل از خوی های زشت با «تلقین علمی» و «تکرار عملی» ممکن است که خود اینها به دو طریق ممکن می­شود که البته ایشان در ادامه راه سومی نیز بدان می­افزاید که این سه عبارتند از:

    «راه اول در نظر داشتن فوائد دنیایی فضایل و فوائد علوم و آرائی که مردم آن را می­ستایند. این طریقه همان طریقه معهودی است که علم اخلاق قدیم، اخلاق یونان و غیره بر آن بنا شده است و قرآن کریم اخلاق را از این طریق استعمال نکرده و زیربنای آن را مدح و ذم مردم قرار نداده که ببینیم چه چیزهایی در نظر عامۀ مردم ممدوح و چه چیزهایی مذموم است؟ چه چیزهایی را  جامعه می­پسندد و چه چیزهایی را جامعه نمی­پسندد و قبیح می­داند.

 

     راه دوم از تهذیب اخلاق این است که آدمی فوائد آخرتی آن را در نظر بگیرد و این طریقه، طریقۀ قرآن است. اخلاق را از راه غایات اخروی، اصلاح و تهذیب می­کند که یک یک آنها کمالات حقیقی قطعی هستند نه کمالات ظنی. این روش اصلاح اخلاق، طریقۀ انبیا است که نمونه­های بسیاری از آن در قرآن آمده و نیز به طوری که پیشوایان ما نقل کرده­اند در کتب آسمانی گذشته نیز بوده ­است.

 

    راه سومی هم وجود دارد که مخصوص قرآن کریم است و در هیچ یک از کتب آسمانی که تاکنون به ما رسیده یافت نمی­شود و نیز از هیج یک از تعالیم انبیا گذشته نقل نشده و نیز در هیج یک از مکاتب فلاسفه و حکمای الهی دیده نشده و آن عبارت است از این که انسان‌ها را از نظر اوصاف و طرز تفکر طوری تربیت می­کند که دیگر محل و موضوعی برای رذایل اخلاقی باقی نمی­گذارد و به عبارت دیگر اوصاف رذیله و خوی های ناستوده را از طریق رفع از بین می­برد نه دفع؛ یعنی اجازه نمی­دهد که رذایل در دل ها راه یابد تا درصدد برطرف کردنش برآیند، بلکه دل ها را آن چنان با علوم و معارف خود پرکرده که دیگر جایی برای رذایل باقی نمی­گذارد. هرعملی که انسان برای غیر خدا انجام می­دهد لابد منظوری از عمل دارد؛ یا می­خواهد عزتی به دست آورد یا از نیرویی می­ترسد که می­خواهد از شر آن محفوظ بماند. قرآن کریم هم عزت را منحصر در خدای سبحان کرده ان العزه لله جمیعاً و هم نیرو را منحصر در او کرده ان القوه لله جمیعاً و اگر براستی این دو قضیه برای کسی معلوم شود یعنی علم یقینی به آن داشته یاشد تمام بدی ها و پستی­ها از دلش شسته می­شود.(طباطبایی،1364: 265-264)

 

 

 

   ایشان با یادآوری همین بحث می­نویسند: «مقتضای روش اول این است که نفس خود را اصلاح کنیم و ملکات آن را تعدیل نماییم تا صفات خوبی به دست آوریم. صفاتی که مردم و جامعه آن را بستایند. روش دوم نیز نظیر اولی است با این تفاوت که هدف و غرض در این دو روش متفاوت است. در روش اول جلب توجه و حمد و ثنای مردم و در دومی سعادت حقیقی و دائمی ولی هر دو در این معنا شریکند که هدف نهایی آنها، فضیلت انسان از نظر عمل است. ولی در روش سوم هدف از تهذیب اخلاق تنها و تنها رضای خداست. مقاصد نیز به تبع آن متفاوت است. عشق به جمال و زیباپسندی فطری بشر است. علاقه به محبوب به جایی می­رسد که هیچ چیز را نمی­بیند مگر آنکه قبل از آن و با آن خدا را می­بیند و موجودات از مرتبه استقلال ساقط می­شوند. پس صورت های علمی و طرز فکر چنین کسی غیر از دیگران­ است؛ برای این که دیگران به هر چیزی که نظر می­کنند از پشت حجاب استقلال نگاه می­کنند ولی او این حجاب را پس­زده و این عینک را از چشم برداشته است. همچنین از نظر عمل با دیگران متفاوت است او از آنجا که غیرخدا را دوست نمی­دارد قهراً جز تحصیل رضای او هدفی ندارد پس هدف او با هدف مردم متفاوت است چون او تاکنون مانند سایر مردم هرچه می­کرد به منظور کمال خود می­کرد، ولی حالا هرکاری می­کند بدان جهت می­کند که محبوبش دوست دارد.

 

 

 

    نظام اخلاقی اول یعنی مکتب حکما و فلاسفه تنها به سوی حق اجتماعی و نظام اخلاقی دوم تنها به سوی حق واقعی و کمال حقیقی؛ یعنی آنچه مایۀ سعادت آدمی در آخرت است فرا می­خواند، ولی قرآن کریم به سوی حقی دعوت می­کند که نه ظرف اجتماع گنجایش آن را دارد و نه آخرت و آن خدای تعالی است. قرآن اساس تربیت خود را براین پایه نهاده که خدا یکی است و شریکی ندارد و این زیربنای دعوت اسلام است که بندۀ خالص بار می­آورد و عبودیت محض را نتیجه می­دهد و چقدر میان این سه روش فاصله است. محبت و عشق و شور، انسان محب و عاشق را به کارهایی وا می­دارد که عقل اجتماعی آنها را نمی­پسندد، چون ملاک اخلاق اجتماعی همین عقل اجتماعی است یا به کارهایی وا   می­دارد که فهم عادی ـ که اساس تکالیف عمومی و دینی  است ـ آن را نمی­فهمد(همان:طباطبایی،1364: 271-279)

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری در مورد نظریه های فلسفی اخلاق

2-2- نظریه های فلسفی 2

2-2-1- گونه شناسی نظام‌های اخلاقی 3

2-2-1-1- پیامدگرایی 8

2-2-1-2- وظیفه گرایی 17

2-2-1-3- فضیلتگرایی 24

2-2- 2-گونه شناسی برگزیده 32

پیشینه نظری پژوهش در مورد نظریه های فلسفی اخلاق 

2-3-5- چارچوب نظری 48

2-3-5- 1-  مدل نظری 74

6-1- فهرست منابع 77

 

پرسشنامه استاندارد معنویت در محیط کار

پرسشنامه استاندارد معنویت در محیط کار پرسشنامه معنویت در محیط کار دانلود پرسشنامه معنویت در محیط کار پرسشنامه معنویت در محیط کار» میلیمن و همکاران پرسشنامه معنویت سازمانی میلیمن دانلود پرسشنامه معنویت سازمانی دانلود پرسشنامه معنویت سازمانی میلیمن رفتن به…

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام جزیرة العرب قبل از اسلام موقعیت فرهنگی جزیرة العرب موقعیت اجتماعی جزیرة العرب موقعیت جغرافیایی جزیرة العرب دانلود مقلات رشته معارف موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب…

بررسی ذخیره دسازی اطلاعات بر روی مواد مغناطیسی با نگرش کارکرد دیسکها

بررسی ذخیره دسازی اطلاعات بر روی مواد مغناطیسی با نگرش کارکرد دیسکها انواع حافظه ها چگونگی عملکرد دیسکها ذخیره دسازی اطلاعات بر روی مواد مغناطیسی بررسی ذخیره دسازی اطلاعات بر روی مواد مغناطیسی با نگرش کارکرد دیسکها نحوه عملکرد ادوات…

بررسی خوردگی الكتروشیمیایی

بررسی خوردگی الكتروشیمیایی خوردگی چیست؟ گالوانیك الكتروشیمیایی اكوستیك امیشن عوامل موثر در خوردگی فلزات دانلود مقاله بررسی خوردگی الكتروشیمیایی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه رشته شیمی fileina فروشگاه…

پرسشنامه بررسی سطح توانمندسازی کارکنان در سازمان

پرسشنامه بررسی سطح توانمندسازی کارکنان در سازمان پرسشنامه توانمندسازی پرسشنامه توانمندسازی کارکنان پرسشنامه توانمندسازی کارکنان در سازمان پرسشنامه سطح توانمندسازی کارکنان پرسشنامه سنجش توانمندسازی کارکنان پرسشنامه میزان توانمندسازی کارکنان پرسشنامه سنجش توانمندسازی کارکنان در سازمان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان…

تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت

تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت مسئولیت فعل زیانبار رابطه سببیت احراز رابطة سببیت بین ضرر و فعل زیانبار ضرر و فعل زیانبار دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق تحقق مسوولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران…

پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان

پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان پاورپوینت تفکر سناریویی اصول تفكر سناريويي تحقیق تفکر سناریویی مقاله تفکر سناریویی…

بررسی مولفه های تفکر انتقادی و تمایز تفکر انتقادی از مفاهیم دیگر

بررسی مولفه های تفکر انتقادی و تمایز تفکر انتقادی از مفاهیم دیگر کلمات کلیدی : تفکر انتقادی پایان نامه تفکر انتقادی در روانشناسی گرایش های تفکر انتقادی مولفه های تفکر انتقادی سنجش گرایش‌های تفکر انتقادی مولفه های تفکر انتقادی لیپمن…

ویژگی های نگرش، تفاوت آن با مفاهیم مشابه و شرایط شکل گیری و تکوین آن

ویژگی های نگرش، تفاوت آن با مفاهیم مشابه و شرایط شکل گیری و تکوین آن کلمات کلیدی : تعريف نگرش ويژگي‌هاي نگرش تفاوت نگرش با ارزش، عقيده و علاقه شرايط عمده شکل‌گيري و تکوين نگرش‌ رفتن به سایت اصلی هدف…

پروژه رشته معماری با عنوان روند طراحی معماری یک مدرسه 250 نفره

پروژه رشته معماری با عنوان روند طراحی معماری یک مدرسه 250 نفره طراحی نما مدرسه پلان طبقات مدرسه تحلیل سایت مدرسه طراحی سکشن مدرسه طراحی سایت پلان مدرسه طراحی معماری یک کلاس درس پویا دانلود پروژه رشته معماری با عنوان…

خالص سازی (تخلیص) DNA از سلولهای زنده

خالص سازی (تخلیص) DNA از سلولهای زنده خالص سازی (تخلیص) DNA از سلولهای زنده رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه  مهندس ژنتیکی، در زمانهای مختلف، نیاز به حداقل سه نوع مجزای DNA خواهد داشت. اول، DNA کل سلول که اغلب…

طراحی الگوی زیرساختی مورد نیاز به منظور پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانهای دولتی

طراحی الگوی زیرساختی مورد نیاز به منظور پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانهای دولتی پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان های دولتی زیرساخت های لازم پیاده سازی مدیریت دانش زیرساخت های لازم پیاده سازی مدیریت دانش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری عملکرد زنجیره

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری عملکرد زنجیره مبانی نظری در مورد اندازه گیری عملکرد زنجیره دانلود مبانی نظری اندازه گیری عملکرد زنجیره دانلود پیشینه تحقیق اندازه گیری عملکرد زنجیره پیشینه تحقیق اندازه گیری عملکرد زنجیره ادبیات نظری اندازه…

بررسی مدل ها و انواع تاب آوری با تشریح ویژگی ها و عوامل موثر بر آن

بررسی مدل ها و انواع تاب آوری با تشریح ویژگی ها و عوامل موثر بر آن انواع تاب آوری مدل های تاب آوری ویژگی های تاب آوری عوامل موثر بر تاب آوری نظریه های تاب آوری تاب آوری روانشناختی تاب…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اعلامیه های سود نقدی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اعلامیه های سود نقدی مبانی نظری اعلامیه های سود نقدی پیشینه تحقیق اعلامیه های سود نقدی مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعلامیه های سود نقدی پیشینه پژوهش اعلامیه های سود نقدی ادبیات نظری تحقیق اعلامیه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش مبانی نظری سنجش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری سنجش مدیریت دانش پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش ادبیات نظری سنجش مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه سنجش مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد 79 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد 79 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت استعداد مبانی نظری مدیریت استعداد پیشینه تحقیق مدیریت استعداد پیشینه داخلی مدیریت استعداد پیشینه خارجی مدیریت استعداد پیشینه پژوهش مدیریت استعداد پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری پیشینه داخلی…

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع ناهمساني واريانس

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع ناهمساني واريانس کلمات کلیدی : پاورپوینت ناهمساني واريانس پاورپوینت فصل یازدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل یازدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب مبانی اقتصاد…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رفتار شهروندی سازمانی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رفتار شهروندی سازمانی کلمات کلیدی : تاریخچه رفتار شهروندی سازمانی پیشینه رفتار شهروندی سازمانی پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی پیشینه نظری رفتار شهروندی سازمانی پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی فصل…

پروژه پایانی رشته کشاورزی با عنوان ژنهای موثر در گلدهی

پروژه پایانی رشته کشاورزی با عنوان ژنهای موثر در گلدهی گلدهی ژنهای گلدهی ژنهای موثر در گلدهی پردازش Ana تنظیم شده دانلود پروژه پایانی رشته کشاورزی رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه پایانی رشته کشاورزی با عنوان ژنهای موثر در…

متدولوژی های طراحی توسعه سیستم های اطلاعاتی و فرآیند تهیه معماری آنها

متدولوژی های طراحی توسعه سیستم های اطلاعاتی و فرآیند تهیه معماری آنها اصول طراحی فرایندهای سیستم های اطلاعاتی روش های توسعه سیستم های اطلاعاتی انواع مدلهای توسعه سیستم های اطلاعاتی انواع متدولوژی توسعه سیستم های اطلاعاتی ایجاد و توسعه سیستم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پیاده سازی مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری پیاده سازی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری پیاده سازی مدیریت دانش پیشینه تحقیق پیاده سازی مدیریت دانش ادبیات نظری پیاده سازی مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه پیاده سازی…

تقسیم بندی اتصالات سازه های فولادی طبق آیین نامه ها و مقررات

تقسیم بندی اتصالات سازه های فولادی طبق آیین نامه ها و مقررات سازه اتصالات سازه های فولادی تقسیم بندی اتصالات سازه های فولادی تقسیم بندی اتصالات سازه های فولادی طبق آیین نامه ها و مقررات دانلود مقاله اتصالات سازه های…

برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران و تلفیق آن در راهبردهای سازمان

برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران و تلفیق آن در راهبردهای سازمان مدیریت بحران شرایط بحرانی برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران تلفیق مدیریت بحران در راهبردهای سازمان دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریتی رفتن…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *